Bu Blogda Ara

8 Mart 2024 Cuma

Kurtuluş Savaşı Destanı - Orhan Asena

Çok şiir sevmem ama Kurtuluş Savaşını bir destan tadında nutuktan alıntılar eşliğinde çok güzel anlatmış şair. Zevkle okudum. 

"Bu kent böyle kara, benim değil,
Gördüm;bir can telaşında torunlarım,
bu halk böyle yılgın, benim değil,
Gördüm: bir iğrenç pazarlıkta tahtımdaki
bu döl böyle çirkin, benim değil."

"Ve bir adam, gözleri kapkara sularında Boğazın,
Kapkara suların üstünde kapkara gemiler... 'Bunlar geldikleri gibi gidecekler' "

"Çok şeyler yapılabilir bu halkla.
Yeter ki dilince söylensin her bir şey,
yeter ki içten söylensin, erkekçe söylensin.
Yeter ki söyleyen Mustafa Kemal olsun."

"Yörük Ali bir fırtınaydı dağlarda
mekansız.
Adı kimi yüreklerde umut, kimi yüreklerde korku."

"Aydın Yunan elinde tutsak,
Yunan korkunun,
Korku mu zalim, Yunan mı bilinmez."

"  'Doğa çok cimridir demiştir' Lloyd George. Daha sonra,
"Deha yaratmada çok cimri
Yüzyılda yaratır birini,
Onu da nereye atacağı belli olmaz.
Sıra Türklerdeymiş"
Böyle açıklamıştı Anadolu yenilgisini,
kendisini savunurken Lordlar Kamarasında
Ancak bir dahiye yenilmeyi
kendine yakıştırabilir br Loyd Corc. "

"Sen Atatürk, ölümsüzsün,
her canda her ruhta sen
Seninle varız, var olacağız.
seninle diriyiz, seninle esen
Başladık sürdüreceğiz."

"Atatürk durmuş mu ki sen durasın?
Atatürk susmuş mu ki, sen susasın?
Atatürk ölmüş mü ki sen ölesin?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder