Bu Blogda Ara

11 Ağustos 2020 Salı

Masal Masal İçinde - Ahmet Ümit

Merak ettim aldım. alalı çok oldu kitabı ama yeni sıra geldi. Ciltli de güzel bir kitap. Ahmet Ümit bu kez farklı bir şekilde karşımızda. Kitabı elime aldığımda hissettiklerimle içeriğinde hissettiklerim farklı şeylerdi. Masaldı evet beklenti başka bir şey değildi. Ancak nedense eski masalları günümüze uyarlama gibi bir şey beklemiştim ben yazardan. Sayfaları çevirip okumaya başladığımda birbirine ekli beş masal olduğunu görüyorsunuz. 

Bu masallar beni çocukluğuma götürdü. Çocukluğuma götürdü derken şöyle; Seksenlerin başları, dini içerikli yayınların çoğaldığı bir dönem. Bağdatta geçen masallar, arap masalları, peygamberimiz, din ve ahlak temalı masallar. Kitabın iç sayfalarındaki görüntü ve çizimler beni oralara taşıdı. Bayağı da ciltli falan masraf yapılmış bir kitap.

Masallar güzel, duymadığım masallar, verilmek istenen mesajlar güzel, ancak beni çok sıktı. Kitabın hedef kitlesi ben miyim, değil miyim, değilsem kim? Hala anlamış değilim. Kütüphanemde hangi kategoriye koyacağımı bile bilmiyorum şu an. Kitabın ilk sayfasında da künyede "Türkçe Edebiyat" kategorisi yazıyor ama. Bilemiyorum.

Önsözden: "Bu kitaptaki masalları annemden dinledim. Annemde küçükken bir masalcıdan dinlemiş...Masalları yeniden dinlediğimde, bunların mutlaka yazılması gerektiğini düşündüm. Beni bu düşünceye iten nedenlerin başında, görsel anlatımın egemen olduğu günümüz dünyasında, sözlü anlatıma dayalı bu masalların unutulup gideceği endişesi yer alıyordu. Yazmaya bu yüzden başladım."    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder